cheers - mejufferk.wordpress.com

CHEERS!

Ik ben dikwijls een alles-of-niets mens. Het gaat me beter af om niét te zondigen dan een klein beetje. Dus, als ik alcohol drink, dan drink ik niet één of twee glazen. Maar drie, vier, vijf. Ik heb veel te vaak zin in (nog) meer. Een alcoholprobleem heb ik naar mijn mening niet maar het is gewoon zo alomtegenwoordig, we hebben ook altijd een reden om te drinken. ‘Goed gepoetst vandaag, tijd voor wijn!’ ‘Het is wel zo gezellig, bij de BBQ.’ ‘Eéntje bij de aperitief.’ ‘Vast contract, dat moet gevierd!’ .. Kortom, u snapt het wel, elk excuus is een goed excuus om een fles cava of wijn open te trekken.

De beste versie van mezelf

Nu ik al ruim een jaar bezig ben aan de beste versie van mezelf  (met horten en stoten) besloot ik gisteren dat ik het even heb gehad met al die alcohol. De regel die we al hadden – tijdens de week geen alcohol – werd deze zomer ook weer vooral een holle regel. Wel, de zomer is bijna gedaan dus dit is een ideaal moment.

Hoewel ik er naar uitkijk om even een alcoholloos bestaan tegemoet te gaan, ben ik ook wel nuchter genoeg (oh ja 😀 ) om te weten dat dit niet zomaar zal gaan. Wijn of bier is ook gewoon vaak een fijne afwisseling op water. Koffie drink ik nooit, frisdrank zelden en het is ook niet de bedoeling om de alcohol te gaan inruilen tegen een hoop andere suikerrijke dranken. Uiteraard maakte ik wel al een lijstje met alternatieven 😉

Wat hoop ik te bereiken?

Ik wil minimum een maand geen alcohol drinken. Ik wil weten wat het doet met mijn lichaam, slaap, sportprestaties, kilo’s, buikvet, etc. … Ik wil weten wat het sociaal met me doet tijdens feestjes en etentjes en of ik sterk genoeg ben om neen te zeggen. (Ik wil weten hoeveel personen me zwanger gaan verdenken ..!)

10 oktober is er één maand voorbij, ik hoop dat ik het volhoud tot dan én dat u me dan allereerst niet wenst er eentje op te drinken! 🙂

3 gedachtes over “CHEERS!

  1. ik ben er benieuwd naar, want ook hier is echt elk excuus een reden om een flesje wijn open te doen.
    en dan blijft het ook niet bij een glaasje. beetje onze verdraaide samenleving zeker? niet dat ik er tegen ben, thank god for wine, maar zo nu en dan eens nee zeggen zou ik ook beter eens doen.

    veel succes!

    Like

Geef een reactie

