fotobewerking met je gsm - MejufferK

FOTOBEWERKING MET DE GSM

Het moet gezegd. Ik, als grafisch vormgever nota bene, heb een hekel aan Photoshop. 1/ Ik moet niet weten van al te zware nabewerking en 2/ van mij mag het allemaal gemakkelijk en vlug gaan. Vandaag stel ik je dus voor aan mijn winning team.

fotobewerking met je gsm - MejufferK

Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? Foto’s maken doe ik het liefst met wat ik vrijwel altijd bij de hand heb, mijn gsm. Alleen is de kwaliteit van mijn inmiddels historische iPhone 4 wat aan de magere kant. Goed genoeg voor alledag maar bij reisjes neem ik toch nog graag mijn Canon PowerShot S95 mee. Dit toestelletje heb ik al enkele jaren maar ik ben daar nog steeds super tevreden van.

Vrijwel alle foto’s die ik deel op sociale media zijn nabewerkt met Afterlight en zelden of nooit gebruik ik Instagramfilters (te bruut voor mij 😉  Ik hou van lichte foto’s  en heldere kleuren, dus ik pas vooral de brightness en het contrast aan, soms gebruik ik ook de filters van Afterlight zelf. Die foto’s deel ik dan weer via Instagram op SM maar dus zonder filters. Volg je mij al? 🙂 MejufferK

Verder ben ik er ook van overtuigd dat een goede ‘fotograaf’ weinig nabewerking nodig heeft, al weet ik dat ik hiermee heel wat fotografen en liefhebbers tegen de borst zal stoten. Anyway, this is how I roll 😉 Foto’s overzetten van mijn SD-kaartje naar mijn gsm is nu nog wat omslachtig hier maar voor mijn volgende tripje investeer ik graag ik een wifi-kaartje!


Hoe prepareer jij je foto’s voor sociale media? Zijn er nog apps die ik moet kennen?

Geef een reactie

