OVER LIFEHACKS EN COMFORTABEL LEVEN

Eigenlijk heb ik het liever niet over lifehacks maar gewoon over comfortabel leven, want dat is het toch hé? Ik was de laatste maanden behoorlijk mijn draad kwijt, dat kon je ook al lezen in mijn eerste blogpost maar met een paar kleine aanpassingen heb ik, zeker huishoudgewijs, alweer een klein beetje rust gecreëerd, oef.

Eén: sinds kort doe ik de gewone boodschappen via Delhaize Direct. Wat. Een. Verademing. Super gemakkelijk en beter dan Smartmat en HelloFresh tegelijk want ik hoef niets te eten wat ik eigenlijk niet zo heel erg lust. En ja, ik heb beide geprobeerd 🙂 Eén maal per week doe ik een bestelling, voor de hele week. Ik koop het vlees/vis die in promotie is, aangevuld met een hoop groenten en fruit. Ik maak ook geen weekmenu’s meer, ik ben creatief op het moment zelf en gooi wat bijeen. Heel veel zaken passen ook gewoon bij elkaar, we moeten daar niet moeilijk over doen.

TweeGoodbudget. Samen met de eerste verandering een fantastische combo! Ik probeerde het al tweemaal met You Need A Budget maar dat bleek helemaal niet mijn ding te zijn. Hoewel ze een beetje op dezelfde manier werken (correct me if I’m wrong) is Goodbudget te begrijpen, ook voor mensen 😉

Het komt erop neer dat je jouw binnenkomende geld verdeelt over envelopjes. Je berekent (of gokt in het begin) wat je die maand gaat uitgeven en verdeelt dan je centen onder die envelopjes. Daarna is het een kwestie van je transacties in te vullen en zij berekenen de rest. Zo sta ik vandaag € 7,81 ‘voor’ met het bedrag voor de boodschappen en mag ik 4 dagen niets meer kopen voor huis/tuin. Ik zie gemakkelijk waar grote happen uit mijn loon naartoe gaan (hallo DKV en Elegant O_o) en ik kan ook doelen ingeven. Tot nu toe gebruikte ik de gratis versie maar ik stap volgende maand (want dat paste niet meer in het budget nu 😉 ) over naar de betalende. Het lijkt me handig om ook eens eindelijk een deftig overzicht te hebben in mijn bijberoep .. I know!

Bij de gratis versie kan je gebruik maken van 1 account, 10 envelopjes, 2 toestellen en heb je een geschiedenis van 1 jaar. Bij de betalende versie, voor 45$ per jaar, heb je een ongelimiteerd aantal envelopjes & accounts, kan je synchroniseren met 5 toestellen en kan je 5 jaar ver terugkijken.

Schermafbeelding 2016-04-29 om 20.59.05

Drie: Pomodoro. 25 minuten onafgeleid knallen, even pauze nemen en dan weer opnieuw. Met de Strict Workflow plugin voor Chrome werkt het al helemaal uitstekend!

Vier: traag bloggen, het duurde niet lang voor ik fan was eerlijk gezegd, maar waar ik een nog grotere fan van ben, dat zijn stockfoto’s! Waarom zou ik een half uur proberen om een passende foto te maken om dan waarschijnlijk toch te mislukken? Er ligt een schat aan foto’s te rapen op het wereldwijde web, waar je niets voor hoeft te betalen en je hoeft er in vele gevallen zelfs geen credit voor te geven. We zijn nu eenmaal niet allemaal fotograaf.

In het begin is dit misschien een beetje ‘lastig’ want bronnen zijn wel een dingetje in blogland .. maar ze bestaan nu eenmaal, dus why not? Het bespaart me enorm veel tijd en als je eventjes goed zoekt, heb je heus niet altijd dezelfde foto’s op je blog zoals je buurman!

Vijf: Twitter buitenkeilen. En dan geen kanaal hebben om je blogpost te delen ^^


Wat doe jij om een comfortabel leven te leiden?

 

2 gedachtes over “OVER LIFEHACKS EN COMFORTABEL LEVEN

  1. Haa! Hoewel ik de meerderheid van de apps niet ken, volg ik je volledig. Zo schreef ik deze week over balans vinden tussen online/offline, gezond/ongezond eten en ja mijn garderobe.

    Daarnaast hebben mijn roomie en ik een app (splitwise) waarin we bijhouden wie wanneer en voor hoeveel geld boodschappen deed en hoeveel de andere dan nog moet terugbetalen. Geen gesukkel met rekeningen oo de koelkasthangen tot je door het bos de bomen niet meer ziet.

    Wat we ook doen is onze devices steeds opruimen incl de kabels. Aangezien we beide een iPad, iPhone en MacBook/iMac hebben liggen er anders teveel rondslingerende kabels en hoor je van overal meldingen ploppen. Echt niet goed voor mijn FOMO.

    Xx Naomi

    Like

Geef een reactie

