DISCONNECT TO RECONNECT

Mijn leven, dat is naast het offline huisje-tuintje-boompje-gedeelte ook nog een heel groot stuk online. Daar heb ik allerlei gedaantes op nog veel meer websites en apps. Sommige super handig (last.fm en spotify), andere leuk en soms handig (instagram en pinterest) en nog andere soms handig maar even vaak nutteloos (swarm en twitter). Die voorlaatste heb ik een tijdje geleden al van de gsm gegooid. Ik denk dat dit voor mezelf, en voor jullie al helemaal niet, niets bijdroeg aan m’n leven. HOERA! Ik ben de burgemeester van de plaatselijke Delhaize 😉 Na een paar dagen al leek het me zelfs idioot dat ik er ooit de tijd voor nam, maar goed, dat zal ieder voor zichzelf wel uitmaken.

Laatstgenoemde dan, dat is net iets moeilijker te omschrijven. Hoe ik het er vroeger als enorm nuttig en aangenaam beschouwde, begin ik me meer en meer te ergeren. Dat ligt vooral aan mezelf, dat besef ik, maar ik heb toch de indruk dat velen het als een soort dump zien. Een dump van nutteloze gedachten, terechte en onterechte kritieken, persoonlijke aanvallen en het ikea-effect (kijk eens wat ik kan, maak, doe, kook, ..). Weinig doet er nog toe, 140 tekens staan immers vliegensvlug op het wereldwijde web.

Heb ik er dan niets goed over te vertellen? Natuurlijk wel, anders was ik er al veel langer weg! Af en toe bots je er op pareltjes van mensen. Mensen die elkaar willen helpen en het beste met elkaar voor hebben. Soms vind je er de job van je leven of opdrachten voor je freelance-leven en af en toe krijg je zelfs ook een nuttig antwoord op een vraag 😉 En net dat maakt het zo lastig om er te vertrekken, relativeren is key maar ook dat lukt me soms niet meer. Haat-liefde, maar gelukkig is het tegenwoordig mogelijk om even je account te deactiveren.

Disconnect to reconnect, probeer het ook maar eens. ❤

3 gedachtes over “DISCONNECT TO RECONNECT

  1. Swarm, snapchat, tumblr, .. Ze vlogen allemaal al de digitale prullenbak in. Je wordt niets (levens)wijzer door idd de Major van de plaatselijke Delhaize te zijn, door elke dag elke seconde je leven te snappen of door 20000 plaatsjes van je idool op je tumblr te hebben staan.
    En wat jij voelt met twitter, dat heb ik met fb. Het is dat evenementen niet meer offline publiciteit en naamsbekendheid krijgen dat ik er op zit om te weten wat er te doen is. Maar mijn account, daar kan niemand nog iets op posten. Ik hoef geen overleden te worden door krantenlinks over pseudo wetenschap. De weinige die ik interessant vind, deel ik zelf wel, en ja. Een blogpagina. Een groot deel van alle traffic komt nog steeds via Facebook. Zoals jij besluit; zelf een goeie balans vinden en dan komen we wel weer een dagje verder.

    Like

    • Met facebook heb ik ook weinig, ik gebruik dat vooral om familie en vrienden in het verre Oostende *kuch* wat op de hoogte te houden van ons reilen en zeilen. Het verwijderen van Twitter geeft me nu al redelijk wat rust trouwens, ik word niet meer onnozel als ik mijn gsm niet bij heb/vind en ben ook minder geneigd om dat ding de hele tijd vast te nemen, we komen er wel! 🙂

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

